Kamis, 12 November 2015

Apa Adakah Simbol Penyembuhan Reiki dan Di mana Anda Boleh Belajar More About Mereka?

Apa Adakah Simbol Penyembuhan Reiki dan Di mana Anda Boleh Belajar More About Mereka?

Reiki, yang pengamal mendakwa telah penggunaan dalam rawatan kesakitan yang disebabkan oleh isu-isu perut, sakit otot, sakit sendi, asma, artritis dan kekejangan serta sakit sendi, adalah berdasarkan kepada falsafah Buddha yang terdapat tersumbat dihasilkan di badan seseorang yang sakit. Ini tersumbat adalah daripada tenaga utama atau 'ki' pusat badan. Tersumbat ini menghasilkan rasa sakit dengan cara yang sama seperti air empangan sehingga untuk tempoh agak lama menghasilkan tekanan, dan berlaku jika pusat ki badan adalah tidak sejajar. Tugas pengamal reiki ini adalah untuk menyekat aliran tenaga dengan menjajarkan pusat-pusat ini ki - ia didakwa bahawa ini membantu mengurangkan kesakitan tenaga disekat. Tenaga badan, terutamanya tenaga ki, yang adalah besar dan berbahaya jika ia tidak disalurkan secara berkala.

Pengamal Reiki menggunakan tangan mereka banyak, dengan kepercayaan bahawa anggota badan ini memberi tumpuan tenaga yang beredar melalui badan mereka sendiri dan oleh itu mungkin untuk menarik tenaga yang serupa yang terkandung dalam tubuh pesakit. Pengamal Reiki asas kepercayaan pengalaman mereka dan falsafah yang mendasari penggunaan reiki, berasal dari ajaran dan kerja-kerja sami Buddha yang terkenal dan ahli falsafah Masai Usui, yang mula mengajar reiki di Jepun pada abad ke-19 selepas penglihatan semasa tempat percutian rohani mengajar Nabi Daud 'kunci untuk penyembuhan' - seperti yang dikatakannya.

Sejak reiki membezakan antara adepts itu, orang baru dan tuan dengan menggunakan simbol-simbol tertentu, ia adalah berbaloi untuk tahu apa ini. Simbol-simbol reiki penyembuhan kita akan bercakap tentang mula bermain semasa peringkat kedua latihan, dan untuk memahami mereka itulah pertama yang berguna untuk mewujudkan bagaimana pelajar belajar reiki seni mereka. Di peringkat pertama, pelajar itu dibuat saluran tenaga reiki oleh tuan, yang, sekali lagi menggunakan tangan keduanya, mewujudkan laluan dari dia / dirinya kepada badan pelajar. Ini membuka keupayaan pelajar untuk menggunakan tenaga yang kini terkandung dalam dirinya untuk membantu orang lain yang tenaga telah begitu juga disekat. Peringkat pertama reiki oleh itu berdasarkan sejarah reiki, penggunaan tangan sebagai instrumen dalam membimbing tenaga, dan makna dan manifestasi daripada 'ki' tenaga.

Peringkat Reiki ini 2 adalah di mana ia benar-benar mendapat menarik. Di sini pelajar itu diselitkan dengan tahap yang lebih tinggi tenaga, dan masing-masing getaran kini boleh digunakan untuk kebaikan orang lain. Di sinilah kita mendapati kira-kira tiga reiki penyembuhan simbol, masing-masing berdasarkan aspek tertentu pemikiran reiki dan falsafah. Ini adalah: Simbol Kuasa, Simbol untuk minda (juga dikenali sebagai Simbol Mental), dan akhirnya, The Jarak Simbol, yang membolehkan amalan kaedah reiki pada jarak yang besar. Ia adalah fakta yang menarik bahawa pencapaian simbol-simbol ini obviates keperluan untuk pengamal sekarang-tuan reiki untuk perjalanan melihat pelajar dan pesakit mereka secara peribadi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar