Kamis, 12 November 2015

Makanan Essential Itu Akan Bantuan Anda menjadi lebih tinggi Didedahkan

Makanan Essential Itu Akan Bantuan Anda menjadi lebih tinggi Didedahkan

Ketika mencari tips bijak untuk menjadi lebih tinggi, seseorang boleh mendapatkan keliru dengan banyak laporan palsu dan kajian remeh oleh saintis diupah oleh syarikat-syarikat makanan tambahan. Kunci untuk membesar atau mendapat inci berharga mungkin lebih mudah daripada yang anda fikirkan. Walau bagaimanapun, ia mengambil sedikit akal dan sedikit pemahaman asas beberapa prinsip yang sangat mudah.

Sebahagian daripada pembelajaran mengambil pengetahuan am tentang cara tubuh manusia berfungsi. Jika anda memahami apa yang membuatkan badan anda berkembang, maka anda boleh memohon prinsip-prinsip ini mudah untuk hidup anda untuk membuat ia berfungsi untuk anda. Salah satu prinsip utama diabaikan adalah makanan yang kita makan. Mempelajari apa alat bantuan makanan hormon pertumbuhan kami boleh membantu mengurangkan masa yang diperlukan untuk menjadi lebih tinggi. Mari kita lihat beberapa fakta tentang makanan yang kita makan dan bagaimana ia membantu kita.

Hormon manusia pertumbuhan (HGH) atau (GH) adalah hormon yang berasaskan protein yang merangsang pertumbuhan, pembiakan sel dan pertumbuhan semula dalam badan. Ia berlaku secara semula jadi dalam tubuh dan dirembeskan oleh kelenjar pituitari. Walaupun ramai atlet dan pembina badan menggunakan tambahan ini untuk meningkatkan persembahan, ia secara amnya tidak digalakkan kecuali jika anda mempunyai jumlah yang kurang. Walau bagaimanapun, banyak makanan yang anda makan juga boleh membantu merangsang proses dan membantu anda menjadi lebih tinggi.

Pertumbuhan positif dan rangsangan sel-sel sentiasa dijumpai di dalam struktur diet yang seimbang. Oleh itu, perkara yang sama berlaku untuk kenaikan ketinggian badan. Vitamin A makanan yang kaya mempunyai nutrien penting yang membantu meningkatkan kapasiti kerja badan dan memudahkan pertumbuhan. Makanan seperti ikan, hati, dan kuning telur dan sayur-sayuran seperti brokoli dan tomato dipenuhi dengan nutrien penting vitamin A.

Jelas sekali, jika hormon pertumbuhan anda adalah protein berasaskan asid amino, anda mungkin mendapat petunjuk bahawa protein makanan yang kaya seperti daging, ikan dan kacang akan membantu membantu dalam pembangunan tisu badan anda, menyebabkan keupayaan badan anda untuk berkembang lebih cepat .

Vitamin D mempunyai banyak manfaat bagi orang-orang yang bertujuan untuk meningkatkan kekuatan tulang juga. Dijumpai di dalam makanan dan dalam cahaya matahari semula jadi, Vitamin D membantu dalam mengukuhkan kalsium untuk membantu kesihatan tulang dan merangsang pertumbuhan. Susu adalah Vitamin popular D makanan serta ikan, yogurt dan telur kuning.

Cara-cara yang betul untuk menjadi lebih tinggi adalah lebih mudah daripada orang cenderung untuk membayangkan. Sama seperti dengan apa-apa lagi, ia mengambil diet yang betul yang membantu merangsang elemen pertumbuhan semula jadi dalam badan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar