Kamis, 12 November 2015

Terapi Dengan Osteopathy

Terapi Dengan Osteopathy

Osteopati adalah sejenis alternatif terapi yang menggunakan ketegangan halus di tempat-tempat tertentu badan untuk mengurangkan rasa tidak selesa dan melegakan seluruh badan penyakit tertentu. Ia adalah sejenis holistik rawatan yang boleh meningkatkan jenis biasa dan lebih tradisional rawatan perubatan.

Osteon, diekstrak dari perkataan Yunani, yang bermaksud, "tulang". Tetapi walaupun frasa itu merujuk kepada tulang-tulang di dalam badan, osteopati adalah teknik terapi untuk seluruh badan dan tidak menghadkan dirinya kepada sistem rangka sahaja. Osteopati adalah antara rawatan manual yang paling luas yang boleh didapati dalam bidang perubatan.

Kebanyakan orang menjalani rawatan osteopati untuk mencuba dan menetapkan kesakitan, yang adalah tanpa keraguan salah satu daripada kawasan-kawasan yang osteopati biasanya digunakan. Jenis sakit yang berasal di belakang yang lebih rendah mungkin disebabkan masalah yang berkaitan dengan ligamen, saraf, otot, tulang, sendi, atau cakera. Sakit yang mungkin disebabkan oleh kerosakan tempatan atau ketegangan di seluruh mengangkat objek berat atau bersenam. Teknik mengangkat miskin adalah salah satu daripada sebab-sebab utama kecederaan pada ligamen tulang belakang posterior. Ligamen posterior dalam tulang belakang menderita apabila seseorang terus bekerja menggunakan jenis yang salah postur.

Sakit, juga boleh dibawa, apabila terdapat patah tulang. Fraktur boleh berlaku disebabkan oleh trauma atau akibat daripada osteoporosis atau umum semakin tua tulang. Beberapa faktor, seperti kerosakan misalnya, boleh menyebabkan keretakan. Terutama orang dengan artritis dan penyakit-penyakit yang berbeza mengalami cukup banyak kesakitan dan ketidakselesaan dalam sendi.

Osteopati boleh menyampaikan bantuan untuk penghidap mengalami sakit disebabkan banyak faktor-faktor. Osteopati pertama akan meneliti sejarah perubatan pesakit dan kemudian mendiagnosis isu ini di dalam badan. Osteopati itu kemudian akan cuba untuk memutuskan sama ada atau tidak sedikit sakit itu dicetuskan berpunca daripada sikap yang tidak sihat pesakit. Dia akan memeriksa, jika tindakan orang terjejas adalah perlahan, dengan memindahkan anggota badan kira-kira dan memeriksa untuk melihat, apa yang mengharamkan pergerakan orang terjejas.

An osteopati akan menggunakan tekanan ringan, dengan pergerakan mengurut, untuk membantu pesakit merasa sakit lebih kurang. Beliau memberi tumpuan kepada memperbaiki peredaran darah yang boleh membantu tisu cepat sembuh dengan menjamin bekalan yang baik darah, dengan teknik ini.

Dalam beberapa kes, terdapat dengan baik boleh agak sakit atau tidak selesa selepas rawatan. Ia adalah dinasihatkan untuk mengambil pil anti-radang, atau ubat tahan sakit, jika alam meradang. Anda boleh mendapatkan bantuan yang baik, sekiranya anda menggunakan ais, untuk ruang yang cedera, sepanjang awal empat puluh lapan jam. Ia adalah yang terbaik untuk bergerak sendi agak daripada duduk bergerak, mempunyai keupayaan untuk meningkatkan lebih cepat.

Osteopati tidak hanya menumpukan perhatian pada tulang dan penyakit yang berkaitan dengan pembinaan rangka badan. Sebagai satu bentuk holistik terapi, penelitian telah diambil untuk memberi tumpuan, dalam mengekalkan kesihatan umum, seorang yang sabar. Untuk mendapatkan lesen untuk mengamalkan osteopati, osteopati yang memerlukan menjadi seorang graduan pos, dalam pelbagai bidang fisiologi, biologi, anatomi dan patologi, selain daripada lulus, sebagai universiti siswazah di bawah. An osteopati kemudiannya dilabelkan sebagai pembekal penjagaan kesihatan utama.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar