Kamis, 12 November 2015

Penyembuh tradisional - Belajar Cara Membezakan Them Untuk Manfaat Anda

Penyembuh tradisional - Belajar Cara Membezakan Them Untuk Manfaat Anda

A penyembuh tradisional adalah seseorang diiktiraf di dalam komunitinya dan seterusnya untuk menyediakan kesihatan dan sosial penjagaan menggunakan herba, tulang, perhiasan haiwan, impian, doa, memanggil roh dan banyak kaedah lain yang ditentukan oleh masyarakat mereka datang. Pengamal perubatan tradisional di Afrika Selatan tidak sama dengan negara lain di Afrika atau Dukun di Amerika Selatan. Masyarakat menentukan amalan perubatan tradisional penyembuh tradisional.

Penyembuh berbeza dari segi teknik-teknik yang mereka gunakan dan apa yang mereka lakukan. Ada yang psikik (clairvoyants), herba, nujum, dan nabi-nabi. Setiap seorang daripada bomoh ini mempunyai kawasan sendiri kepakaran dan teknik-teknik yang mereka gunakan berbeza dengan ketara dan mereka sering dipengaruhi oleh masyarakat di mana mereka datang.

Walau bagaimanapun perbezaan di antara jenis-jenis pengamal perubatan tradisional tidak lagi semua yang jelas kerana mereka memainkan peranan bertindih. Sesetengah psikik mengetepikan herba dan beberapa herba menggunakan tumbuh-tumbuhan untuk melihat ke dalam bola kristal seperti psikik.

Membezakan Penyembuh

Nujum

Nujum biasanya perantara antara manusia dan nenek moyang. Kebanyakan nujum dipanggil ke dalam pemerintahan supaya mereka. The nujum biasanya dipilih dalam zaman kanak-kanak mereka. Ada yang dipanggil dalam dewasa mereka selepas satu siri masalah yang tidak dapat dijelaskan. Satu perkara yang biasa ialah bahawa orang yang dipanggil ke dalam barisan tidak mempunyai pilihan. Jika mereka cuba untuk menolak kematian mungkin menimpa mereka atau kegilaan.
Nujum menjelaskan masalah yang tidak dapat dijelaskan dan mereka juga membantu meramalkan apa yang akan datang menggunakan bantuan semangat dan bantuan pusaka. Nujum membantu anda menyelesaikan masalah yang mendera anda.

Nabi / Iman Penyembuh

Dalam masyarakat-masyarakat Afrika dan Amerika Selatan terdapat gereja-gereja yang menggabungkan agama moden dan amalan nenek moyang. Dalam agama-agama ini kita mempunyai pemimpin yang telah dipanggil untuk melaksanakan tugas-tugas nabi. Para nabi adalah penyembuh dari jenis dan mereka menggunakan air, lilin dan doa untuk menyelesaikan masalah rakyat. Di Afrika Selatan kami yang telah menjadi contoh yang 'Shembe' gereja dan Zion Christian Church yang menggabungkan nilai-nilai Afrika dan Kristian dalam agama mereka

Psikik dan Clairvoyants

Psikik dan clairvoyants telah wujud sejak awal kehidupan. Kitab bercakap banyak tentang psikik atau clairvoyants.

Terus mata dan psikik adalah kira-kira yang mempunyai keupayaan untuk melihat di luar deria diketahui.

Kita semua mempunyai keupayaan untuk menjadi psikik. Tetapi, ia adalah hanya mereka yang membangunkannya untuk sebab-sebab atau yang lain yang benar-benar menjadi psikik dengan keupayaan untuk membantu orang lain.

Kuasa psikik akan dihantar ke beberapa orang oleh nenek moyang mereka. Ini sering benar dalam masyarakat Afrika tradisional.

Herba

Herba adalah orang yang mempunyai pengetahuan tentang bagaimana tumbuh-tumbuhan (herba) boleh digunakan untuk menyembuhkan penyakit. Ini tidak termasuk menggunakan tumbuh-tumbuhan untuk mempengaruhi peristiwa dan tindakan.

Herba Moden

Herba A boleh dilatih melalui cara yang moden, yang akan ke kelas, mempunyai kurikulum yang tersusun, melakukan peperiksaan dan kemudian terbukti berwibawa. Terdapat ramai orang yang telah melalui proses ini dan mereka adalah herba yang benar.

Herba Tradisional

Ada juga herba yang telah dilatih cara tradisional. Ini adalah pengamal perubatan tradisional yang tidak hanya memberi tumpuan kepada mengubati penyakit fizikal pesakit tetapi menangani masalah pesakit secara holistik.

Ini merawat penyakit biasa termasuk menyokong pesakit HIV / AIDS. Bomoh juga menangani masalah-masalah yang tidak bertindak balas kepada rawatan perubatan barat yang termasuk: kerasukan roh (yang membawa kepada penyakit yang tidak dapat dijelaskan), sihir (yang membawa kepada kegilaan), dan kemarahan nenek moyang, pengabaian upacara atau amalan budaya.

Penyembuh tradisional sering pakar dalam perkara yang berbeza. Sesetengah pengamal perubatan tradisional menangani penyakit biasa seperti yang kita tahu mereka. Pengamal perubatan tradisional yang lain seperti saya pakar dalam cinta dan masalah seksual. Pengamal perubatan tradisional yang lain menangani sihir dan isu-isu nasib malang. Pengamal perubatan lain berurusan dengan menarik pekerjaan dan kemakmuran.

Jika anda sedang mencari penyembuh tradisional anda perlu menentukan terlebih dahulu apa masalah anda. Masalah anda akan memberikan anda panduan kepada jenis penyembuh tradisional anda perlu mendapatkan keluar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar