Kamis, 12 November 2015

Benih Rawatan Dengan Ubat Herba

Benih Rawatan Dengan Ubat Herba

Walaupun kesihatan manusia adalah asas kepada banyak perkembangan dan krisis, ia juga merupakan sumber besar banyak jenis dan bahagian rawatan. Banyak kaedah rawatan moden dan dinaik taraf membangun hari demi hari, walau bagaimanapun, kepentingan rawatan rumah dan terapi masih mempunyai kedudukan yang kuat di kalangan beberapa pesakit dan juga orang-orang yang menanggung kesihatan yang normal.

Kaedah rawatan semulajadi Ayurveda telah mencadangkan beberapa benih herba perubatan, yang baik untuk kesihatan manusia. Benih ini digunakan dalam bentuk serbuk, pes dan juga cecair. Antaranya, benih Arnica digunakan untuk merawat gali, luka dan kerugian tulang. Benih Ashwagandha digunakan untuk merawat pelbagai jenis kelemahan fizikal dan tekanan fikiran. Benih Burdock adalah baik untuk merawat beberapa keadaan kulit. Keadaan hati dirawat dengan tonik biji dandelion. Beberapa biji penting yang lain adalah Ephedra Seeds, Seeds komprei, Seeds Chickweed, Biji Benih Clary Sage, Benih catnip, Seeds Cohosh Hitam, Benih Chaste Tree, dan Benih Mullein dan lain-lain Petang Benih Primrose telah terbukti berguna dalam wanita kesihatan seperti haid yang tidak betul , masalah penglihatan dan lain-lain Pada masa ini, ekstrak ubat-ubatan herba juga datang dalam bentuk krim, losyen dan juga pelbagai jenis tonik dan ubat gigi. Walau bagaimanapun, jika seseorang itu cuba untuk rawatan herba untuk beberapa keadaan kesihatan yang serius, dia / dia hendaklah terlebih dahulu menangkap seorang doktor yang baik. Wanita-wanita yang hamil tidak perlu mengambil sebarang ubat oleh beliau sendiri.

Keadaan dehidrasi adalah sangat biasa di kalangan ramai kanak-kanak, belia dan juga dewasa. Dalam keadaan ini, kerugian badan jumlah besar cecair penting cecair dan lain-lain. Ia boleh diubati sepenuhnya melalui rawatan rumah. Biasanya, pesakit dinasihatkan untuk mempunyai jumlah yang mencukupi air dan dadih. Delima dan halia dengan daun dihiris daripada Tulsi, beberapa ekstrak betik, pisang hijau dan santan juga disyorkan untuk rawatan. Orang-orang yang menderita dengan apa-apa gangguan saraf atau penyakit Alzheimer juga diberi terapi herba. Pakar mencadangkan bahawa pesakit-pesakit ini perlu mempunyai semua barang-barang makanan semulajadi yang penuh dengan Vitamin C, B12 dan K, zink dan kalsium.

Perkataan rawatan rumah atau rawatan herba adalah sebenarnya gabungan mereka ubat-ubatan yang biasanya boleh didapati di bahan-bahan semulajadi atau rumah. Ini boleh sama ada satu jenis sayur-sayuran, buah-buahan atau beberapa jenis lain ekstrak semula jadi. Kaedah rawatan boleh sangat dipercayai dan mudah berlebihan. Proses penyembuhan digunakan untuk merawat keadaan kesihatan seperti batuk kronik dan sejuk, demam, jangkitan ringan, sakit sendi, sakit kepala, apa-apa jenis serangga menggigit kecederaan atau jangkitan kulit. Syarat-syarat yang boleh menjadi lebih. Kaedah rawatan juga telah digunakan untuk Jerawat, kelemumur dan juga beberapa asma dan arthritis kes. Sesetengah bahan-bahan semulajadi yang sangat biasa ialah kunyit, Tulasi atau suci selasih, halia, limau nipis, bawang putih, bunga cengkih, daun teh hijau, timun dan lain-lain Antaranya, kunyit amat berguna untuk merawat selsema, kencing manis, dan peringkat awal kanser, keradangan biasa dan banyak penyakit tulang seperti osteoporosis. Teh hijau telah dicadangkan sebagai elemen penyembuhan yang hebat untuk banyak masalah hati, keletihan dan juga untuk kerosakan gigi. Rakyat, yang akan melalui rawatan ketagihan arak, sentiasa dicadangkan untuk minum teh hijau sekurang-kurangnya tiga kali sehari. Satu lagi ubat rumah terkenal herba adalah Tamarind; ia menyokong dalam penyembuhan patah tulang, konjunktivitis dan sakit telinga. Lime amat terkenal dalam rawatan cirit-birit dan rawatan dehidrasi. The Malabar Nut juga sangat terkenal dengan rawatan batuk kering dan haid masalah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar