Kamis, 12 November 2015

Common Aspen - Membongkar Penyembuhan sifat-sifat Loji (Bahagian 1)

Common Aspen - Membongkar Penyembuhan sifat-sifat Loji (Bahagian 1)

Aspen biasa adalah spesies popular. Disebabkan oleh tangkai daun rata, daun Aspen gementar dalam angin. Ini adalah sebab utama untuk nama saintifiknya - Populus Tremula. Bunga adalah catkins gantung. Ada bunga lelaki dan perempuan. Catkins wanita mempunyai stigma merah. Buah Aspen adalah kapsul.

Spesies yang paling biasa digunakan untuk tujuan perubatan adalah poplar hitam, balsam poplar dan poplar putih. Anda perlu menggunakan tunas dan kulit baru tumbuh-tumbuhan. Walau bagaimanapun, terdapat pelbagai ubat-ubat herba yang diperbuat daripada daun pelbagai spesies popular.

Anda perlu mengumpul tunas Aspen dari pokok tumbang pada musim bunga sebelum mereka berkembang. Pastikan anda menyemak bud skala yang tidak dibuka. Anda perlu memilih mereka dengan tangan. Anda boleh mengumpul daun baru, dan juga, semasa bahagian pertama musim panas. Batangnya harus dikumpulkan dalam musim bunga, apabila ia adalah mudah untuk mengupas. Kulit kayu pucuk tahunan terbukti yang paling berharga. Walau bagaimanapun, jika anda mengupas dahan pokok lama, anda perlu mengambil lapisan dalaman.

Aspenleaves mengandungi 2.2 peratus glikosida (salicin, populin dan lain-lain), glikosida flavone, asid askorbik, protein, bahan-bahan mineral dan bahan-bahan biologi aktif. Kulit, pada gilirannya, kaya dengan glikosida (seperti, salicin, salicortin, tremulacin, populin dan lain-lain), minyak pati, pectin, tanin dan lain-lain bahan biologi aktif. Tunas mengandungi bahan resin, minyak pati, glikosida phenyl, flavonoid, phenyl karbol, tanin dan lain-lain bahan biologi aktif.

Bahan-bahan aktif yang Aspen mempunyai mempunyai sedatif, anti-radang, antirheumatic, anti-demam, antiseptik, sifat astringen dan hempedu yang bergerak. Di samping itu, herba ini adalah besar sakit-pembunuh.

Kilang itu adalah sebahagian daripada teh majmuk, yang digunakan sebagai ubat perspiratory untuk mengurangkan suhu badan anda dalam kes radang paru-paru dan berlarutan sejuk. Aspen tunas digunakan dalam teh menangani gangguan otot, sendi, cystitis, cirit-birit, kurang selera makan, gangguan pencernaan, penyakit hati dan demam.

Aspen tunas bersama-sama dengan daun bogbean dan puncak cinquefoil terbukti untuk merawat artritis dan sakit sendi. Anda perlu minum merebus atau menambah kepada mandi.

Dalam usaha untuk merawat penyakit hati dan gangguan gastrousus, anda perlu minum infusi yang dibuat tunas Aspen, daun barberry dan puncak celandine lebih besar. Anda boleh menggunakan jus celandine lebih besar dan bukan puncak dengan mencampurkan 5-6 titis jus dengan segelas merebus (tanamkan satu sudu teh atau sudu kulit kayu Aspen dengan segelas air dan rebus infusi). Minum segelas campuran 3 kali sehari sebelum makan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar