Kamis, 12 November 2015

Batu Buah Pinggang Berkesan Pemulihan semula jadi

Batu Buah Pinggang Berkesan Pemulihan semula jadi

Ubat semula jadi untuk batu karang banyak. Dengan penawar dan rawatan, ia sentiasa ditambah untuk mengelakkan ubat-ubatan yang boleh datang dengan kesan sampingan. Rawatan semula jadi untuk kesihatan ini akan berjanji untuk menyampaikan hasil yang berkesan tetapi tidak menyebabkan mudarat kepada badan di sebelah. Artikel ini mempunyai senarai ubat-ubatan semula jadi bahagian yang telah ditunjukkan berkesan. Pertama walaupun, apa sebenarnya adalah batu karang?

Mereka ramai seperti batu menyakitkan yang terbentuk dalam saluran kencing. Mereka juga dikenali sebagai calculi buah pinggang dan masalah yang paling biasa dalam saluran. Pembentukan mereka dikreditkan ke pemendapan garam dan mineral yang termasuk asid urik, fosforus, oksalik, kalsium dan lain-lain lagi. Air kencing mempunyai tugas memastikan bahawa garam dan mineral yang dicairkan dan apabila ini tidak berlaku, batu-batu kecil akan membentuk membawa kepada batu karang hidup.

Ubat semula jadi adalah seperti berikut;

• Air berfungsi sihir apabila ia datang untuk merawat batu karang dan juga mencegah pembentukan batu-batu. Ia akan mempunyai kesan mencairkan mana garam dan mineral yang akan di mansuhkan dengan sewajarnya. Pakar mengatakan bahawa mengambil sehingga 4 liter sehari akan mengelakkan masalah ini serta membantu menyembuhkan ia.

• jus Basil adalah salah satu ubat semula jadi yang paling berkesan untuk batu karang. Ia boleh diambil bersama-sama dengan madu dan satu sudu teh setiap akan lakukan untuk beberapa bulan.

• Saderi adalah penting untuk semua orang yang berisiko membentuk batu-batu. Ia akan berusaha untuk mencegah dan juga untuk membetulkan. Ubat semula jadi untuk batu karang seperti saderi pasti akan bertindak tanpa menyebabkan apa-apa-sakit kesan kepada badan.

• Tembikai merupakan ubat super. Ia bukan sahaja akan mengandungi banyak air untuk mencairkan batu-batu tetapi akan menjadi kaya dengan potasium penting untuk fungsi badan. Ia dianggap ubat buah terbaik untuk masalah yang menjadikannya salah satu ubat semula jadi bahagian untuk batu karang.

• serpih Bran adalah satu lagi pilihan yang sangat baik ubat. Ia kaya dengan serat yang juga akan membantu tubuh tidak mengekalkan oxalate dan kalsium di dalam trek kencing dengan mengeluarkan mereka.

• Remedi terbaik dengan vitamin dan mineral untuk keadaan ini termasuk magnesium, vitamin A, E dan B6. Vitamin dan mineral pada dasarnya akan mencegah pembentukan batu serta meningkatkan penyembuhan saluran kencing.

• herba Top yang merawat dan mencegah keadaan ini termasuk lidah buaya, parang, akar dandelion, uva ursi dan kranberi. Senarai ubat semula jadi adalah panjang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar