Kamis, 12 November 2015

Perubatan Alternatif - Hormon

Perubatan Alternatif - Hormon

Kebanyakan orang menganggap perubatan alternatif sebagai amalan yang berasingan daripada perubatan konvensional, dengan penggunaannya ubat-ubatan dan pembedahan. Namun skop perubatan alternatif, seperti yang diamalkan oleh profesional kesihatan berpengetahuan dan terlatih, terbuka kepada menggunakan setiap alat yang memberi manfaat kepada pesakit mereka, termasuk ubat-ubatan dan pembedahan.

Saya telah melihat pesakit yang benar-benar melemahkan kerana seumur hidup tabiat buruk pemakanan, jangkitan berulang kronik, penyalahgunaan dadah, dengan keadaan autoimun, yang lebih berat, dan dengan pendedahan kumulatif besar kepada toksin alam sekitar seperti logam berat, racun serangga dan kulat .

Apabila keadaan orang yang telah mencapai tahap ini, sistem endokrin mereka tidak lagi dapat menampung dan selalu memerlukan sokongan.

The adrenal Hormon kortisol

Satu kelenjar sistem endokrin yang membantu kami menyesuaikan diri dengan keadaan tertekan, dan adalah perlu untuk kesihatan, adalah kelenjar adrenal. Adrenal menghasilkan beberapa hormon, makhluk kortisol yang paling penting. Kortisol mengekalkan gula dalam darah dan tekanan darah, menggerakkan sel-sel darah putih sistem imun, dan mengawal keradangan.

Kebanyakan doktor tidak menganggap kortisol dalam penyiasatan biasa kecuali keadaan kekurangan yang teruk dikenali sebagai Penyakit Addison. Tanda-tanda biasa ialah keletihan, pening apabila berdiri, kelemahan otot, penurunan berat badan, tekanan darah rendah, kebimbangan, loya, sakit kepala, berpeluh, perubahan mood, dan keinginan untuk garam dengan keputusan makmal menunjukkan natrium rendah.

Namun doktor amalan perubatan alternatif akan melihat beberapa tanda-tanda dan gejala-gejala awal dan mempertimbangkan kekurangan kortisol. Ini adalah satu perbezaan antara pendekatan konvensional dan perubatan alternatif, di mana pengamal perubatan alternatif tidak menunggu sehingga pesakit menjadi sakit cukup untuk melabelkan mereka dengan sesuatu seperti ini Addison, tetapi melihat kecenderungan pesakit mereka dan membantu untuk membuat pembetulan awal .

Adrenal & Kortisol Penyelidikan

Dalam tahun 1930-an dan 1940-an Dr. Fuller Albright, MD, adalah perintis dalam memahami peranan kelenjar adrenal manusia dalam kesihatan. Kajian beliau telah diadakan di Pusat Endokrin di Hospital Besar Massachusettes. Pada tahun 1949 Dr. Albright menerima kuantiti kecil Kompaun F, steroid adrenal kemudiannya dipanggil Hydrocortisone.

Dr William Jefferies, MD, kemudian mengambil alih yang sama Endokrin Pusat serta Endokrin Makmal Penyelidikan di Hospital Universiti di Cleveland, Ohio. Ujian klinikal bermula dengan asetat kortison dan disediakan untuk kegunaan preskriptif pada tahun 1950.

Dalam ujian ini manfaat awal kortison adalah mengejutkan terutama bagi kemandulan dan disfungsi ovari. Tetapi kerana terlalu bersemangat menetapkan dos yang tinggi dengan kesan sampingan yang tidak dapat dielakkan mereka, asetat kortison dan Hydrocortisone menerima nama yang tidak baik. Tamat tempoh paten juga mengemudi syarikat-syarikat farmaseutikal dari penyelidikan dan promosi mereka dadah.

Dr. Jefferies menumpukan seluruh hayatnya kepada amalan klinikal dan penyelidikan memberi tumpuan kepada kegunaan selamat kortisol, apa yang dipanggil "fisiologi" dos, jauh berbeza daripada dos yang lebih tinggi "farmakologi" menetapkan kita tahu hari ini. Ini dos farmakologi adalah tempa dengan bahaya dan kesan sampingan.

Mengoptimumkan Tahap Hormon

Pokoknya adalah bahawa ramai orang mengalami kekurangan kortisol kerana protein dan kolesterol pengambilan yang tidak mencukupi, dari statin ubat-ubatan yang lebih rendah lemak berharga dan penting ini yang dikehendaki oleh adrenal untuk membuat kortisol, kurang rehat dan keseronokan, tabiat makan yang tidak betul dan diet yang menyebabkan hipoglisemia, garam rendah dan diet natrium, dan tekanan tak henti-henti kronik.

Bagi kebanyakan orang dan pakar perubatan, ia boleh diterima apabila hormon seperti progesteron dan estrogen yang ditetapkan. Ia masuk akal untuk membekalkan badan dengan apa yang kurang. Namun mengapa tidak terpakai sikap yang sama atau pendekatan apabila mempertimbangkan kortisol, satu lagi hormon penting untuk kesihatan.

Saya telah menyaksikan peningkatan yang luar biasa dengan orang yang mengalami kesan melemahkan kekurangan kortisol dengan mengoptimumkan tahap kortisol mereka dengan minit, dos fisiologi Hydrocortisone.

Perubatan Alternatif adalah kemahiran dikhaskan untuk ahli profesional yang mempunyai pengetahuan tentang semua aspek penyembuhan. Untuk mengeluarkan ubat-ubatan dan manfaat farmasi dari skop amalan adalah tanda kejahilan dan prasangka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar