Kamis, 12 November 2015

Pengenalan kepada Reiki Tenaga Penyembuhan: 3 Perspektif Utama

Pengenalan kepada Reiki Tenaga Penyembuhan: 3 Perspektif Utama

Reiki Healing Energy, walaupun kurang dari 100 tahun, adalah berdasarkan kepada falsafah Timur yang beberapa ribu tahun yang lalu. Ini falsafah purba hanya kini mula difahami dan disahkan oleh saintis Barat dan, kerana alam semesta Quantum terus mempesona fikiran moden, ia juga berfungsi untuk menghalalkan berasaskan tenaga bentuk penyembuhan seperti Reiki. Artikel ini akan menjadi Pengenalan am kepada Reiki Tenaga penyembuhan dari 3 perspektif utama.

Pengenalan kepada Reiki Tenaga Penyembuhan: A Memahami Falsafah

Perkataan, Reiki, berasal dari dua perkataan akar Jepun, ki dan rei. Ki adalah sama konsepnya dengan qi Cina (atau chi) dan Vedas India. Ia dianggap sebagai bahan bertenaga asas segala sesuatu yang ada. Rei dianggap sebagai Minda Tinggi atau Kesedaran Tinggi yang kebanyakan orang Barat biasanya merujuk kepada sebagai "Tuhan".

Reiki, yang merupakan suatu gabungan kedua-dua, dipercayai menjadi Tenaga Ilahi. Oleh itu, ia mempunyai kecerdasan tersendiri dan benar-benar tulen. Tujuannya sentiasa positif dan ia kekal selama-lamanya tidak terjejas oleh negatif dalam apa jua bentuk. Ini adalah penting kepada falsafah kerana ia bermakna bahawa, tanpa mengira niat manusia, Reiki Energy Healing akan sentiasa berkesan.

Falsafah, kedudukan pengamal Reiki sallam atau dirinya sebagai saluran pelbagai, membolehkan Tenaga Reiki mengalir melalui individu yang dirawat. Tidak ada keperluan untuk arah sedar, kerana Reiki merupakan Force Pintar dan tahu dengan tepat apa yang diperlukan dalam setiap kes yang unik.

Pengenalan kepada Reiki Energy Healing: Perspektif Spiritual

Dari perspektif yang rohani, Reiki Energy Healing adalah sambungan langsung dan sedar dengan Sumber Tenaga. Dari pandangan ini, Reiki adalah asas yang sangat dan permulaan kita semua, Sumber dan Essence sebenar-benar semua yang wujud.

Walaupun ada ki asal atau baik (dipanggil genki) dan ki lapuk atau sakit (dipanggil byoki), Reiki adalah hanya pernah baik dan bijaksana dan penyembuhan.

Ramai pengamal Reiki yang mentadbir Reiki Energy Healing dari perspektif ini walaupun mendakwa telah dibangunkan fakulti deria tertentu yang kononnya meningkatkan pengalaman rawatan Reiki.

Sebagai contoh, ramai clairvoyants menuntut keupayaan untuk melihat tenaga ilahi ini semasa sesi penyembuhan Reiki Tenaga dan kesan kuasa penyembuhan ke atas sistem tubuh manusia sering dilaporkan mendedahkan diri mereka dalam letupan cemerlang cahaya.

Reiki difahamkan getaran dan pengamal umumnya boleh meningkatkan sensitiviti kepada kehadirannya melalui pembangunan kesedaran dalaman. Pengalaman Reiki juga sering dilaporkan mempunyai kesan menyedarkan kepada individu rohani condong.

Pengenalan kepada Reiki Tenaga Penyembuhan: A Kefahaman Saintifik

Secara saintifik, Reiki Energy Healing dipercayai elektrik di dalam alam semula jadi. Walaupun terdapat banyak yang perlu dipelajari lagi dari sudut ini, banyak kemajuan telah dibuat dalam beberapa tahun kebelakangan ini bagi pembangunan rangka kerja saintifik untuk memahami dan mengesahkan kaedah penyembuhan berdasarkan tenaga seperti Reiki.

Difahamkan bahawa setiap sel, organ, dan fungsi dalam sistem tubuh manusia mengeluarkan isyarat elektromagnet yang boleh diukur dan ia kini menjadi jelas bahawa, dalam banyak cara, interaksi manusia berlaku paling mendalam pada tahap ini.

Tangan penyembuh tenaga telah ditunjukkan untuk memancarkan denyutan elektromagnet yang kuat dan apabila kekerapan sihat diletakkan dalam medan elektromagnet organ yang tidak sihat, mereka mempunyai kesan pengimbangan kepada kawasan, menyebabkan keseimbangan dipulihkan dan dipulihkan kesihatan kepada organ. Ini dipercayai berlaku melalui aruhan magnet atau Hukum Faraday induksi elektromagnet, di mana ia telah dinyatakan bahawa perubahan dalam medan elektromagnet akan mendorong perubahan yang sama dalam aliran elektrik konduktor berhampiran dan oleh itu, dalam medan elektromagnet mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar