Kamis, 12 November 2015

Melindungi Anak Anda Dari pinworms

Melindungi Anak Anda Dari pinworms

Pinworms adalah sangat kecil, putih dalam warna dan apabila diperiksa, melihat dengan teliti sama seperti rentetan thread. Kanak-kanak yang lebih muda daripada usia 10 tahun boleh mendapatkan mereka dengan mudah tetapi mereka juga boleh muncul pada orang dewasa. Mereka tidak berbahaya dan boleh dirawat dengan mudah.

Menonton anak anda dengan teliti. Beberapa gejala biasa termasuk gatal di sekitar dubur, penyingkiran, hilang selera makan dan kesakitan semasa makan.

Jika anda fikir anak anda mempunyai mana-mana gejala kemudian membawa mereka ke doktor untuk pengesahan lanjut. Doktor mungkin akan mengambil ujian swab dari dubur untuk melihat jika ada telur hadir. Ujian ini kemudiannya dihantar ke makmal untuk dianalisis.

Pinworms boleh dipindahkan dari seorang ke seorang, terutama di kalangan kanak-kanak. Pada malam itu, kerana mangsa tidur, wanita merangkak keluar dari dubur dan bertelur beliau. Ini adalah apa yang menyebabkan gatal-gatal berlaku. Rasa gatal yang begitu teruk bahawa ia akan menyebabkan anak anda menggaru dengan kuku mereka dan telur berakhir di bawahnya.

Telur ini kemudiannya boleh dipindahkan kepada perkara-perkara yang disentuh seperti tuala, makanan dan tombol pintu. Mereka juga boleh jatuh pada jari dan menjadi sebahagian daripada debu yang terapung di sekitar rumah.

Vermox adalah ubat yang amat berkesan untuk membunuh jenis cacing. Ia hanya mengambil masa satu dos vermox, dalam bentuk minuman powedered atau tablet, untuk melakukannya adalah kerja. Minuman serbuk tidak rasa sangat baik jadi jika anak anda cerewet maka anda mungkin perlu mencuba tablet.

Jika anak anda telah didiagnosis maka ia akan menjadi penting untuk seisi keluarga untuk mengambil ubat, hanya untuk memastikan. Anda juga akan perlu untuk mencuba semula rawatan selepas beberapa minggu manakala memastikan untuk menjadi benar-benar bersih di rumah.

Jika anda sedang mencari untuk menjauhkan diri daripada perubatan konvensional terdapat beberapa herba yang boleh membantu. Akar likuoris, Wormwood, Agrimony dan Marshmallow adalah baik untuk saluran pencernaan dan juga membantu untuk mengekalkan sistem imun yang kuat dan sihat. Chamomilla dan Cina adalah baik untuk melindungi anda, atau anak anda, daripada serangan di tempat pertama.

Terdapat beberapa perkara tambahan yang anda boleh lakukan untuk mencegah serangan yang. Apabila anak anda pergi tidur pada waktu malam memberi mereka sepasang sarung tangan kapas untuk dipakai. Ini akan melindungi mereka membungkus mereka mempunyai keinginan untuk menggaru dubur mereka. Mandi pada waktu pagi juga penting dan perhatian khusus harus diletakkan pada membersihkan kawasan dubur dan faraj. Juga, pastikan cadar dan sarung bantal ditukar dengan kerap.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar