Kamis, 12 November 2015

Apa Boleh Sembuh Dari Chamomile Garden Rooms?

Apa Boleh Sembuh Dari Chamomile Garden Rooms?

Sebagai herba perubatan, saya belajar selama 5 tahun dan siap beratus-ratus jam amalan klinikal dan bimbingan sebelum mengasaskan amalan diri saya sendiri. Saya sedang kerap ditanya mengenai ubat-ubatan yang saya gunakan dan suka untuk memindahkan buah bilik taman herba saya kepada orang lain.

Chamomile (Matricaria Recutita) membentuk tahap penutup bumi, bersama-sama dengan beberapa Thymes menjalar. Saya suka untuk berkembang herba organik di dalam bilik taman berasingan di mana mereka mempunyai perlindungan daripada permainan kanak-kanak dan kerosakan haiwan.

Lebih sering daripada tidak, ia adalah bunga yang saya mahu, walaupun daun dan batang juga mengandungi bahan-bahan aktif. Dalam teh membentuk dos yang satu sudu teh herba kering untuk setiap cawan didih air, tanamkan selama 5-10 minit dan minum cawan yang bebas. Herba ini mengandungi chamazulene, yang aktif terhadap staphylococcus aureus.

Secara dalaman diambil sebagai teh, ia boleh menjadi berguna untuk menenangkan mudah terangsang, insomnia dan kegelisahan dan selamat untuk kegunaan kanak-kanak. Ia secara tradisinya diberikan dalam kes-kes campak dan pada peringkat awal daripada mana-mana demam. Chamomile mempunyai hubungan tertentu dengan saluran gastro-usus dan oleh itu adalah berkesan dalam rawatan kekejangan GI, radang, ulser peptik, penyakit gusi dan pencernaan yg terganggu. Yg mengeluarkan udara dan pahit, ia adalah tonik untuk sistem penghadaman. Ia adalah herba selamat untuk mencuba, tanpa preskripsi, tetapi jika anda memerlukan bantuan kenalan herba perubatan tempatan anda.

Dalam bilik taman chamomile, lebih banyak ia sudah menjadi biasa, lebih banyak ia akan merebak. Semakin banyak ia sudah menjadi biasa, bau yang lebih indah aromatik menyelimuti taman! Dikenali di zaman dahulu sebagai doktor kilang itu, dinyatakan bahawa tiada apa yang menyumbang begitu banyak kepada kesihatan taman kerana beberapa herba chamomile tersebar melaluinya. Jika loji adalah uzur atau layu, ia berkata untuk pulih dengan cepat jika chamomile diletakkan berhampiran.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar