Kamis, 12 November 2015

Elecampane Inula Dan British Yellowhead - Membongkar Penyembuhan The Sifat Of The Herbs

Elecampane Inula Dan British Yellowhead - Membongkar Penyembuhan The Sifat Of The Herbs

Inula Elecampane adalah herba saka dengan batang yang semakin meningkat kepada ketinggian 2 meter. Herba ini mempunyai ciri-ciri yang mempunyai perbungaan komposit. Diameter purata hal berkembang kira-kira 7 sentimeter. Bunga berwarna kuning dan anda boleh melihat mereka pada bulan Julai dan Ogos.

Inula Elecampane diiktiraf kerana kedua-dua tumbuhan hiasan dan herba. Anda perlu mengumpul bahagian bawah tanah tumbuh-tumbuhan - batang bawah dan akar. Anda harus mendapatkan mereka pada musim luruh. Basuh segera bahagian-bahagian herba ini di bawah air dan mengurangkan kepada kepingan kecil yang panjangnya kira-kira 1 sentimeter. Air mengeringkan herba selama 2-3 hari dan selepas itu meninggalkan mereka dalam cerah, bilik yang mempunyai pengudaraan atau pengeringan bilik pada suhu antara 37 dan 40 darjah Celsius.

Satu lagi herba yang Inula genus yang digunakan untuk tujuan perubatan adalah Yellowhead British. Herba ini mempunyai batang yang tumbuh ke ketinggian 60 sentimeter dan perbungaan komposit. Diameter purata hal berkembang adalah kira-kira 3 sentimeter. Bunga yang berwarna kuning. Anda perlu mengumpul puncak berbunga herba dengan memotong batang kira-kira 3-5 sentimeter di atas tanah. Keringkan herba ini pada suhu bilik.

Inula Elecampane terbukti mempunyai anti-radang, bakteria, hempedu yang bergerak dan sifat diuretik. Di samping itu, herba ini memudahkan Meludah dan merangsang rembesan hempedu.
Ubat Elecampane - serbuk, infusi dan merebus - boleh digunakan untuk merawat keradangan kronik saluran pernafasan, bronkitis, pneumonia dan penyakit paru-paru. Dalam usaha untuk membuat merebus, anda perlu tanamkan 2 sudu besar herba pasir daripada Elecampane dengan setengah liter air mendidih. Terus mendidih berwarna selama 10-12 minit pada api yang kecil dan menyerahkan kepada minuman selama 1-2 jam. Selepas itu, tuang dan minum setengah gelas merebus 3-4 kali sehari setengah jam sebelum makan dalam kes radang saluran pernafasan. Di samping itu, ubat-ubatan ini boleh digunakan untuk berurusan dengan penyakit hati dan pundi hempedu. Anda boleh menggunakan ubat-ubatan yang diperbuat daripada Elecampane luaran, dan juga, untuk melegakan sakit reumatik dan mengurangkan kerengsaan kulit.
Puncak Yellowhead British mengandungi minyak pati kaya dengan terpenes, bahantara britanin, kapur barus dan alantol. Di samping itu, herba ini mengandungi inulin, flavonoid, karotenoid, phenyl karbol, coumarins dan lain-lain bahan-bahan biologi aktif.
Puncak Yellowhead British digunakan dalam perubatan Tibet dan Cina tradisional sebagai ubat dapat nada anda sehingga, menguatkan badan anda dan memudahkan metabolisme.
Yellowhead British kelihatan sama dan sering dikelirukan dengan Arnica. Oleh itu, anda perlu berhati-hati apabila berurusan dengan herba.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar