Kamis, 12 November 2015

Herba dan Vitamin untuk Meningkatkan Penglihatan

Herba dan Vitamin untuk Meningkatkan Penglihatan

Terdapat berjuta-juta orang yang mengalami masalah penglihatan. Isu ini adalah perkara biasa di kalangan ramai orang jadi saya telah membuat keputusan untuk menjelaskan beberapa cara yang baik untuk memperbaiki penglihatan secara semulajadi. Orang agar mereka dapat lihat sebagai tajam dan jelas seperti yang berlaku tahun lalu. Cara anda boleh melakukan ini adalah dengan menggunakan herba dan vitamin tertentu.

Secara khusus, vitamin A, C, dan E adalah yang paling penting apabila berurusan dengan peningkatan penglihatan. Salah satu sebab mengapa penglihatan boleh tumbuh kabur adalah dari degenerasi saraf di mata. Apabila ini berlaku, kita kehilangan keupayaan untuk membezakan grafik garis halus di alam semula jadi dan keupayaan untuk melihat semua warna jelas. Beberapa kajian telah dilakukan untuk mengetahui yang herba dan nutrien mempunyai keupayaan untuk memperbaiki penglihatan serta-merta. Herba ini bilberry, beri goji, ginkgo biloba. Cara bahawa herba khusus membantu penglihatan anda dilakukan beberapa cara. Pertama, mereka membolehkan aliran darah yang lebih baik dan peredaran kepada mata. Hal ini membuat mata anda berasa sihat dan membolehkan mereka untuk berfungsi secara optimum. Selain itu, mereka memberi kesan bahan kimia dalam otak yang mempunyai kaitan dengan pemprosesan cahaya dan warna. Akhir sekali, komposisi asid lemak rod, kon, dan sel-sel otak diubah untuk menggalakkan penglihatan yang lebih baik.

Jenis seterusnya nutrien untuk membantu anda melihat lebih baik adalah Vitamin B-5 juga dikenali sebagai Asid Pantothenic. Asid Pantothenic perlu diambil pada waktu pagi untuk meningkatkan kualiti penglihatan. Ini dos pagi akan berlangsung sepanjang hari dan membolehkan mata anda untuk mempunyai kejelasan yang lebih terdorong.

Akhir sekali, herba seterusnya yang boleh meningkatkan penglihatan anda adalah Vinpocetine. Bahan ini diperoleh daripada ekstrak benih yang dipanggil periwinkle. Tumbuhan ini telah digunakan dalam bidang perubatan selama kira-kira 2000 tahun. Vinpocetine adalah satu lagi jenis nutrien yang membantu meningkatkan peredaran darah dan menyebabkan penglihatan yang lebih baik dalam tempoh beberapa jam penggunaan. Ia juga menghalang dan melegakan glaukoma, memberikan penglihatan malam yang lebih baik, dan meningkatkan degenerasi makular berkaitan dengan usia.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar