Kamis, 12 November 2015

Sistem Qigong Perfect

Sistem Qigong Perfect

Jika anda mempunyai sebarang pendedahan kepada Qigong saya mengajar maka anda akan menyedari SEMPURNA. Jika tidak maka, izinkan saya menyatakan bahawa PERFECT adalah singkatan yang saya gunakan untuk membantu pelajar-pelajar saya cepat belajar kemahiran dan teknik Qigong. Di mana:

P = Perfect
E = Masukkan keadaan qigong fikiran (QSoM)
R = Benar-benar tersenyum dari hati
F = Borang
E = Aliran Tenaga
C = Baki Cosmic
T = Masa untuk Melengkapkan
Satu soalan yang biasa saya dapat adalah di mana tidak PERFECT datang dari. Jadi hari ini saya ingin berkongsi asal-usul: The PERFECT Qigong System - 7 Langkah Mudah Untuk Qigong Penguasaan.

Perkara pertama yang perlu menyebut bahawa PERFECT sistem adalah cara saya mengajar Shaolin Qigong kepada pelajar-pelajar saya. Ia bukan cara "rasmi". Jika anda mengambil kursus dengan guru saya, anda tidak akan mendengar dia akan melalui 7 langkah seperti yang saya lakukan. Jadi di mana tidak P.E.R.F.E.C.T. datang dari dan mengapa saya menggunakannya?

Ada sesuatu yang anda perlu tahu tentang saya. Saya suka sistem (sebaik-baiknya cuba dan orang-orang yang diuji). Saya suka perkara yang perlu dilakukan dengan cara yang tersusun, sistematik. Saya mendapati ia lebih mudah untuk belajar sesuatu yang dipersembahkan dengan cara yang jelas, logik dan berurutan. Oleh itu, apabila saya mula-mula belajar Shaolin Cosmos Qigong daripada guru saya, ia seolah-olah saya bahawa terdapat dengan jelas langkah-langkah yang berasingan - dari masa anda memulakan firma anda untuk apabila anda selesai. Itu adalah benih P.E.R.F.E.C.T. pertama kali ditanam.

Kemudian kerana saya mengajar pelajar-pelajar saya sendiri saya melihat bahawa saya terus bergerak dari 1 tempat yang lain kerana saya berpindah dari 1 langkah Shaolin Qigong yang lain. Benih itu telah mula berkembang. Saya mula yakin bahawa jika saya dapat mencari singkatan yang sesuai maka saya benar-benar boleh membantu pelajar-pelajar saya sendiri untuk belajar teknik-teknik Shaolin Qigong lebih cepat dan hasilnya mereka kemudian boleh memberi tumpuan kepada membangunkan semua kemahiran penting.

Ia bukan sehingga saya mula menulis buku saya 'Shaolin Kung Chi' yang PERFECT lahir. Saya duduk di meja saya merenung dinding. Pada dinding itu merupakan komen selepas ia dengan perkataan "sempurna" di atasnya. Saya tidak mempunyai idea mengapa ia berada di sana, tetapi saya melihat bahawa ia mempunyai 7 huruf dan yang mengenai bilangan langkah jelas berbeza Saya berasa terdiri sesi latihan Shaolin Qigong. Saya mengambil masa kurang dari 5 minit untuk perlawanan sehingga P, E, F dan E. Saya mengambil masa yang lebih lama untuk mendapatkan R dan ia membawa saya lebih lama lagi untuk mendapatkan T. Apa yang saya telah hilang adalah C.

'C' membawa saya gila! Saya tidak boleh seolah-olah untuk mencari jalan untuk membuat Tetap Meditasi, Memasuki Silence, Berdiri Zen atau Memasuki Zen patut dengan huruf C. Dan kemudian, manakala membaca salah satu daripada guru-guru saya yang sangat baik Q dan A saya membaca kata-kata "Baki Kosmik" . Saya ketemu C dan P.E.R.F.E.C.T. saya akhirnya dilahirkan dalam semua kemuliaan itu.

Sekarang sila ingat bahawa P.E.R.F.E.C.T. hanya kenderaan, alat untuk membantu pembelajaran anda, tidak lebih. Biar saya jelaskan. Katakan anda melakukan perjalanan dengan kereta untuk melihat rakan anda. Apabila anda sampai ke destinasi anda anda tidak mengambil kereta anda di dengan anda. Kereta itu telah melakukan pekerjaan itu dan anda meninggalkan ia di mana ia adalah apabila anda tidak lagi memerlukannya. Perkara yang sama boleh dikatakan P.E.R.F.E.C.T. apabila anda benar-benar tahu bagaimana untuk mengalir dengan kecekapan sedarkan diri dari satu langkah ke depan dalam amalan Shaolin Qigong anda tanpa perlu berfikir tentang hal itu maka anda tidak lagi perlu menggunakan PERFECT

Biar saya memberi anda satu lagi contoh bagaimana amalan anda Shaolin Qigong berlangsung. Apabila anda memulakan pembelajaran, ia mungkin mengambil masa anda 5 minit untuk memasukkan Qigong State of Mind (QSoM). Selepas beberapa ketika, jika anda mengamalkan dengan betul dan setiap hari, ia akan membawa anda kurang dan kurang masa untuk memasuki QSoM a. Sehingga pada satu ketika, anda akan dapat melakukannya dalam nafas tunggal dan mengakses sepenuhnya negeri ini lebih tinggi kesedaran dilambangkan dengan menjadi fokus dan santai.

Izinkan saya menjelaskan bahawa Qigong saya mengajar masih Shaolin Cosmos Qigong, kerana ia telah diajar kepada saya oleh guru saya. Tetapi saya menggunakan P.E.R.F.E.C.T. yang sistem dengan pelajar-pelajar saya untuk mempercepatkan genggaman mereka teknik Qigong supaya mereka boleh menghabiskan lebih banyak masa membangunkan kemahiran penting qigong dan mendapat keputusan yang lebih baik dalam masa yang lebih singkat.

Saya suka memikirkan ia sebagai yang terbaik daripada kedua-dua dunia.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar