Kamis, 12 November 2015

Mountain Arnica - Penyembuhan The Sifat Of The Herb Terbongkar (Bahagian 1)

Mountain Arnica - Penyembuhan The Sifat Of The Herb Terbongkar (Bahagian 1)

Arnica gunung adalah saka dengan batang bawah bercabang. Bermula dengan tahun kedua, batang dengan beberapa cawangan berkembang. Batangnya tumbuh dengan ketinggian 80 sentimeter. Bunga oren-kuning disusun dalam hal berkembang komposit dan boleh dilihat pada bulan Jun dan Julai. Buah-buahan masak pada bulan Julai dan Ogos.

Anda perlu mengumpul kepala bunga herba dalam cuaca kering pada bulan Jun dan Julai. Hanya memetik bulir tanpa stem. Akar Arnica gunung harus dikumpulkan hanya dari tumbuhan yang ditanam jika anda ingin mencairkan perladangan.

Bunga Arnica mengandungi minyak pati, bahantara lactone, arnicolide, antoxantin, iridoids, triterpens, karotenoid, polisakarida, bahan-bahan mucilaginous dan lain-lain bahan-bahan biologi aktif.
Apabila menggunakan tumbuhan dalaman, telah terbukti untuk mengurangkan tekanan darah, meningkatkan pergerakan organ-organ pernafasan, merangsang rembesan hempedu, menghentikan pendarahan dan membantu pengecutan rahim. Di samping itu, Arnica gunung menghalang pembangunan kuman dan memusnahkan penyebab penyakit kulat. Herba ini memudahkan peredaran darah. Walau bagaimanapun, pada masa kini Arnica gunung jarang digunakan secara dalaman kerana kes-kes maut keracunan herba ia telah menyebabkan. 70 mililiter kematian punca berwarna. Oleh itu, anda perlu menggunakan hanya kompaun dan ubat-ubatan homeopati yang mengandungi bahagian kecil yang berwarna bunga Arnica atau akar. Anda boleh menggunakan ubat-ubat Arnica dalam kes kejutan, kekurangan jantung, sakit dan angina.
Herba ini mempunyai kesan anti-radang. Ia merupakan ubat yang baik untuk menyembuhkan luka dan lebam.
Sebelum menggunakan herba ini, anda pasti perlu berbincang dengan doktor anda kerana ia boleh mendedahkan kehidupan anda kepada bahaya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar