Kamis, 12 November 2015

Bagaimana untuk Belajar Reiki Dari Rumah

Bagaimana untuk Belajar Reiki Dari Rumah

Sama ada anda seorang pelajar yang bercita-cita Reiki Tenaga, atau semata-mata ingin tahu tentang kesahihan dan keberkesanan ini modaliti pemulihan tertentu, anda mungkin berminat untuk mengetahui lebih lanjut mengenainya, dan mempunyai keupayaan untuk belajar Reiki dari rumah mempunyai banyak manfaat jelas. Ia adalah perlu untuk mempertimbangkan beberapa sejarah ringkas sebelum memutuskan sama ada kursus pembelajaran jarak jauh adalah sesuai untuk anda.

Belajar Reiki Dari Rumah? Jangan sekali-kali!

- Mikao Usui dan Penemuan Reiki

Apabila Mikao Usui menerima pengalaman pertama (atau attunement kepada) Reiki Tenaga, ia adalah melalui masa kesendirian yang mendalam di atas gunung. Dalam tempoh doa senyap dan meditasi, dia mengalami tenaga yang kuat masuk melalui bahagian atas kepalanya dan melonjak melalui badannya. Beliau sedar bahawa tenaga ini mempunyai faedah fizikal dan emosi dan mula meneroka kuasa tidak lama lagi selepas dengan menggunakannya untuk menyembuhkan dirinya sendiri dan keluarganya. Tidak lama selepas itu, Usui mengambil keputusan untuk berkongsi keupayaan baru ditemui dengan orang lain dan juga memutuskan untuk memulakan pengajaran dan attuning orang lain untuk ini Sumber Tenaga yang kuat.

- Latihan Reiki Membangunkan

Selepas pemergian Usui ini, ajarannya telah diturunkan secara lisan melalui murid-muridnya. Beliau dipercayai telah melatih kira-kira 2,000 pelajar, 16 daripada mereka menjadi guru. Guru-guru yang asal adalah amat tegas dalam pemindahan pengetahuan mereka dan hanya akan melatih nombor kecil orang. Latihan guru (atau Sarjana) adalah lebih jarang berlaku, mengambil masa yang lama, dan hanya dibenarkan melalui dipantau ketat didikan peribadi. Pada masa ini, idea untuk belajar Reiki dari rumah melalui program pembelajaran jarak jauh akan telah sekeras-kerasnya membantah.

- Reiki Moves Barat

Apabila Reiki mula diperkenalkan ke dunia Barat melalui Hawaiian native speakers, Puan Takata, ia kekal begitu juga eksklusif dan latihan Master-tahap sebenarnya menjadi lebih mengawal dengan rapi. Yuran kebanyakannya tidak boleh dirunding untuk latihan Master-peringkat melalui Puan Takata adalah $ 10,000 dan beliau memerlukan bahawa setiap pelajarnya mengenakan bayaran yang sama jika mereka mengambil keputusan untuk menjadi guru sendiri. Teknologi ini tidak lagi tersedia pada masa ini untuk menyediakan program pembelajaran jarak jauh, tetapi walaupun masih, ia adalah berkemungkinan bahawa pemikiran membenarkan orang lain untuk belajar Reiki dari rumah perlu serius marah Puan Takata dan pelajar langsung beliau.

Belajar Reiki Dari Rumah? Tidak cukup lagi.

- Satu Langkah ke arah yang betul

Apabila salah seorang pelajar Puan Takata ini, Iris Ishikuro, memutuskan untuk mengikuti gerak hati beliau dan memberi latihan Reiki dengan bayaran yang lebih munasabah, dia mengambil satu langkah besar ke arah yang betul. Her latihan Master-tahap sahaja kos kira-kira $ 500, yang masih di luar bidang untuk ramai orang sangat berminat, tetapi pastinya jauh lebih terkawal daripada yuran Puan Takata yang dikehendaki daripada $ 10,000. Ramai pengamal tidak lama lagi jatuh sejajar belakang Iris, menyedari potensi positif Reiki dan ingin untuk ia menjadi tersedia kepada khalayak yang lebih luas.

- Reiki Latihan Hari Ini

Hari ini, Reiki telah berkembang menjadi pelbagai bentuk pelbagai dan kos latihan berbeza-beza juga. Walaupun masih terdapat orang-orang yang telah memutuskan untuk melatih lebih tradisional, mengenakan bayaran yang besar untuk perlawanan keturunan tradisional mereka, ada yang menawarkan latihan yang disahkan kualiti untuk kos ditolak.

Latihan Reiki biasa melibatkan satu siri tiga peringkat yang biasanya boleh dipelajari dalam satu siri bengkel hujung minggu berturut-turut. Dalam kebanyakan kes, jumlah kos untuk menjadi Certified Reiki Master berlegar sekitar $ 1300 dan biasanya mengambil tempoh sekurang-kurangnya 3 bulan.

Belajar Reiki Dari Rumah? Sudah tentu!

Walaupun masih ramai yang kuat akan membantah kesahihan belajar Reiki dari keselesaan rumah anda sendiri melalui program pembelajaran jarak jauh, terdapat orang-orang yang menganggap latihan itu untuk menjadi sah seperti yang lain. Sudah tentu, sama ada atau tidak apa-apa latihan yang tepat untuk anda akan bergantung kepada faktor-faktor luaran seperti personaliti dan pilihan anda, tetapi keupayaan untuk belajar Reiki di rumah sebenar pasti membolehkan kebebasan tertentu yang tidak pernah ada sebelum ini.

Dengan adanya program-program pembelajaran jarak jauh Internet dan kualiti, Reiki telah menjadi lebih mudah dan jauh lebih murah, pilihan sebenar bagi orang yang mungkin ingin belajar Reiki hati.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar