Kamis, 12 November 2015

Wort Bersama St John - Membongkar Ciri-ciri penyembuhan Herb (Bahagian 1)

Wort Bersama St John - Membongkar Ciri-ciri penyembuhan Herb (Bahagian 1)

Common Wort St John adalah saka dengan batang yang semakin meningkat kepada ketinggian 60 sentimeter. Terdapat beberapa cawangan di bahagian atas herba. Bunga disusun dalam panicles berbentuk seperti perisai. Mereka mempunyai 5 sepal, 5 kelopak kuning dan banyak stamen disusun dalam 3 kelompok. Bunga herba pada bulan Julai dan awal Ogos. Buah-buahan yang kapsul.

Puncak mengandungi sekurang-kurangnya 1.5 peratus flavonoid, anthocyans, tanin, karotena, hypericins, minyak pati, asid askorbik, vitamin PP, choline dan bahan-bahan biologi aktif.
Herba ini mempunyai antispasmodic, hempedu yang bergerak dan ciri-ciri anti-radang. Di samping itu, ia terbukti untuk meningkatkan penghadaman.
Ubat Wort Bersama St John telah ditunjukkan untuk memiliki sifat-sifat antispasmodic. Ia digunakan untuk melegakan kekejangan otot licin ditemui dalam saluran darah, salur hempedu, usus dan organ-organ lain. Di samping itu, ubat mencegah penahanan hempedu di dalam pundi hempedu, pembentukan batu karang dan kekejangan otot pankreas, melegakan rembesan hempedu ke dalam duodenum, dan memperbaiki pergerakan perut, usus dan organ-organ pencernaan yang lain.
Flavonoids herba ini mengandungi menormalkan ketelapan kapilari, meningkatkan peredaran vena darah, meningkatkan diuresis dan mengurangkan edema.
Hypericins mempunyai kesan positif ke atas sel-sel yang bertanggungjawab untuk proses penting untuk hidup anda. Di samping itu, bahan-bahan ini memudahkan kecenderungan kulit kepada cahaya ultraungu.
Bahan phenyl mempunyai aktiviti bakteria sangat kuat. Mereka mempengaruhi bakteria gram-positif dan staphylococcus.
Herba ini terbukti mencegah hepatitis, pengekalan hempedu di dalam pundi hempedu, cholecystitis, batu karang peringkat awal, pengumpulan gas, kegagalan buah pinggang dan pengumpulan cecair berlebihan.
Bersama St John Wort boleh digunakan sebagai ubat tambahan dalam kes cystolith, kesesakan darah dan peredaran darah periferal.
Bahan-bahan aktif herba ini adalah termasuk dalam ubat majmuk menangani kebimbangan, gangguan, kerengsaan neurotik, gangguan yang disebabkan oleh klimaks, neurasthenia pada orang tua, meningkat cepat marah, migrain dan gagap. Dos tunggal Common Wort St John merebus atau infusi adalah dengan penyebatian 2-4 gram puncak dengan segelas air. Anda perlu menggunakan 2-4 mililiter ekstrak cecair (tanamkan puncak (1 bahagian) dengan etanol pada 25 peratus kepekatan (1 bahagian)) dan berwarna (tanamkan puncak (1 bahagian) dengan etanol pada 45 peratus kepekatan (10 bahagian)) 3 kali satu hari. Dalam garis panduan lain, anda dinasihatkan untuk menyemai satu sudu puncak dengan segelas air dan minum satu perempat daripada segelas separuh infusi jam sebelum makan 3 kali sehari. Anda perlu mengambil satu sudu merebus lebih pekat atau infusi 3 kali sehari.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar