Kamis, 12 November 2015

Apa Boleh Sembuh Dari Calendula Garden Rooms?

Apa Boleh Sembuh Dari Calendula Garden Rooms?

Saya membesar herba dalam bilik taman, berasingan daripada kawasan permainan kanak-kanak dan sudut anjing untuk melindungi mereka daripada terbang bola atau kerosakan wee anjing. Calendula (Calendula Officinalis) adalah yang cepat berkembang tahunan terbaik ditanam dari benih yang baru setiap tahun. Kanak-kanak mendapat kepuasan daripada tumbuh Calendula - ia cepat, cerah, ceria, penanam sahabat yang baik dan mereka boleh menggunakannya untuk membuat ubat-ubatan, di bawah pengawasan. Its kelopak oren nipis juga boleh dimakan dalam salad.

Herba perubatan bukan homeopati, kinesiologi atau lain-lain alternatif zaman baru. Ia adalah asas asal perubatan moden dan pengamal dikawal selia dan diinsuranskan untuk memeriksa, mendiagnosis, menetapkan dan menggunakan banyak bahan-bahan herba mentah terhad untuk membuat preskripsi mereka. Mereka boleh menawarkan nota sakit, sama seperti GP dan mempunyai latihan 5 tahun penuh di belakang mereka sebelum mengamalkan.

Sebagai teh, calendula kering kelopak boleh digunakan 2/1 sudu teh ke dalam secawan air mendidih, diterapkan selama 15 minit dan dalam keadaan mabuk. Ia adalah penawar sebenar dan mempunyai pelbagai kegunaan dalaman dan luaran. Terutamanya, herba ini adalah anti-bakteria yang kuat, antiseptik, anti-kulat dan tindakan antiprotozoal. Ia adalah dasar difahami akan menjadi kecederaan.

Pada luka pecah kulit, pendarahan, sengatnya, bengkak karena mewah, fistula, whitlows, kulit kering pecah-pecah dan bibir, saya akan menyediakan teh dan, sekali cukup sejuk, menggunakannya untuk mencuci kawasan atau rendam ke dalam pad kapas dan mengikat kepada kawasan. Sebagai kesan, ia haemostatic dan anti-radang pada meningkatkan kadar penyembuhan yang sangat baik. Ia adalah sifat menjadikannya ubat cemerlang untuk menyembuhkan jangkitan seriawan - oral, faraj atau sebaliknya.

Secara dalaman, sebagai sebahagian daripada ubat, Calendula berkesan dalam merawat gastrik dan ulser duodenum, hempedu dan limfa radang, penyakit kuning, haid tidak hadir atau sakit dan penyakit gusi. Sebagai teh sangat cair, saya telah berkesan digunakan sebagai mencuci mata untuk membersihkan mata berdebu tetapi berhati-hati, ia boleh menyengat jika dos yang terlalu tinggi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar