Kamis, 12 November 2015

Mengapa Adakah saya Jadi Kembung Selepas Makan?

Mengapa Adakah saya Jadi Kembung Selepas Makan?

Kenapa saya kembung selepas makan? Soalan ini memberi kesan kepada beribu-ribu orang di seluruh AS. Rasa kembung selepas anda makan boleh menjadi kejadian semulajadi jika anda makan berlebihan, atau jika anda makan makanan yang kaya, tetapi ia tidak seharusnya berlaku setiap kali anda makan.

Terdapat tiga sebab yang mungkin bahawa semua orang yang paling yang mempunyai keadaan ini boleh mengenal pasti dengan.

Sensitiviti Makanan
Jangkitan
Disfungsi Organ
Sensitiviti makanan boleh muncul bila-bila masa sepanjang hidup anda. Anda mungkin tidak pernah menjadi sensitif kepada satu jenis makanan hanya untuk mendapati bahawa dalam dua puluhan anda, anda telah menjadi sensitif. Beberapa contoh termasuk produk tenusu, produk gluten gandum / dan dalam keadaan tertentu orang menjadi sensitif kepada daging merah. Tidak ada keterangan tentang apa yang menyebabkan sensitiviti ini tiba-tiba marah, tetapi mereka telah didokumenkan untuk berbuat demikian.

Dalam beberapa kes terdapat jangkitan beberapa di mana dalam usus yang menyebabkan orang tertanya-tanya-mengapa saya begitu kembung selepas eating- jangkitan tidak dapat dikesan untuk masa yang lama, terutama apabila ia bukan jangkitan bakteria. Jangkitan kulat dan jangkitan virus boleh menjadi sangat sukar untuk dikesan.

Disfungsi organ juga boleh menyebabkan anda tertanya-tanya mengapa saya begitu kembung selepas makan. Jika anda hati tidak berfungsi pada 100% anda mungkin mengalami kembung dalam perut anda. Dalam kes ini selepas anda makan anda akan mengasapi.

Kenapa saya kembung selepas makan boleh biasanya dijawab oleh salah satu daripada tiga sebab utama.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar